duminică, 24 ianuarie 2010

Ciorbă de lobodă roşie


O ciorbă bună pe o vreme rece ca asta.Avem nevoie de rasol şi antricot de vită sau ce fel de oase găsiţi sau vă plac. Câte un pic din fiecare. Le punem să fiarbă cu un pic de sare.

Când apa începe să fiarbă lăsăm totul la fiert până când vedem că se formează spumă deasupra.


Apoi, dăm spuma la o parte, mai lăsăm la fiert 10 minute, după care aruncăm apa şi clătim bine oasele cu cărniţă. Într-un vas curat punem morcovii tăiaţi rondele.
Mai punem o ceapă tăiată, apă (rece) şi oasele cu carne.




Lăsaţi să fiarbă la foc potrivit (asta ca să nu zic domol) timp de 2 ore sau până când este fiartă carnea. Se scot oasele din ciorbă, se curăţă bine de carne.Oasele se duc la căţel, carnea înapoi în oală.
 
Alături avem pregătită loboda roşie (din congelator).



şi acum.... după ce am pus înapoi în oală carnea, adăugăm şi loboda şi lăsăm la fiert.

Ultimul episod. Mai trebuie să punem borș (din sticlă sau din plic) şi fidea, mai lăsăm să dea un clocot şi gata ciorba. Putem să o servim cu smântână sau ardei iute.
Poftă bună!




3 comentarii:

Anonim spunea...

Ah...Monu mi-ai adus aminte de ciorba mea preferata! Aici in Olanda nu exista loboda deci nu o pot prepara. sa te gandesti si la mine cand savurezi o farfurie de ciorba.Arata foarte bine!

Monu spunea...

Multumesc mult de aprecieri. O să mă gândesc la tine. Îmi pare rău că nu ştiu cum să fac să îţi trimit şi ţie lobodă. Poate la primăvară trimit nişte seminţe să le plantezi. Dacă vrei. pup monu

Anonim spunea...

hey monu ce idei bune ai :)
Mai tinem legatura.Uitasem ca se pot gasi saculeti cu seminte si le poti cultiva.