miercuri, 29 decembrie 2010

Slănină fiartă


E iarnă afară, e frig, a fost şi Crăciunul, s-au tăiat şi porcii, prin urmare avem slănină. De data aceasta nu afumată. Am primit de la Sighet, de la socrii, o bucată frumoasă de slănină crudă. Aşadar, trebuie pregătită repede ca să nu se strice.  

Am citit mai multe variante de preparare. Că se ţine în sare de la câteva ore la câteva zile, sau că se pune la fiert. Cum nu mai aveam sare de murături prin casă şi nici timp, am ales varinata de a o fierbe imediat. Aşa că, am inventat o amestecătură. Am pus zeama de la murături, în speţă ardei cu varză, am mai completat cu apă, 2 foi de dafin, rozmarin, cimbru uscat, 1 ceapă roşie, vreo 6 boabe de piper negru şi 2 linguri cu sare.


Când apa a început să fiarbă, am pus slănina. Am lasat-o la foc potrivit aproximativ 1 oră şi jumătate. Am pus-o în strecurătoare până a doua zi de dimineaţă (cam vreo 8-9 ore).


Şi ca să terminăm apoteotic, am zdrobit câţiva căţei de usturoi, i-am amestecat cu boia dulce şi un pic de apă şi i-am făcut slăninei masaj


După atâta agitaţie, am lăsat slănina la frigider vreo 3 ore ca să se odihnească. Să acoperiţi vasul cu ceva pentru că, în caz contrar, tot frigiderul va mirosi a usturoi. Acum, tăiaţi, pudraţi cu boia şi savuraţi în porţii mici, cu ceapă roşie Nu faceţi exces ca să nu dăm în alte belele. Poftă bună!


3 comentarii:

Daniela Addario spunea...

Mi-ai facut o pofta de-o feliuta de slanina...
Monule, iti doresc din inima, La multi ani si-un an nou plin de bucurii, realizari, sanatate si fericire, alaturi de frumoasa ta familie ! Pupici !

Dada spunea...

Un An Nou mai bun cu sanatatea si bucurii!

Monu spunea...

La multi ani!!!! Sa aveti parte de multe bucurii, sanatate, mancaruri alese si prieteni buni alaturi de care sa petreceti. :)