duminică, 13 februarie 2011

Ciuperci de pădure cu smântână


Un delicios mixt din ciuperci de pădure. Am folosit gălbiori, hribi, ghebe şi o creasta cocoşului rătăcită prin congelator. Aroma ciupercilor, combinată cu un uşor gust de răşină a fost ... de vis.

Am pus la călit o ceapă mare şi nişte usturoi, apoi am adăugat ciupercile şi un pic de apă ca să nu se ardă.

Le-am lăsat aproximativ 20 de minute şi le-am condimentat cu sare şi piper.
La final, am pus smântână din belşug şi le-am mai lăsat pe foc 5 minute.

Simplu, rapid şi foarte bun.


Poftă bună!

Acum cred că ar fi frumos să trec în revistă ciupercile folosite în reţetă. De curând am descoperit un site care descrie într-un mod interesant speciile de ciuperci - ciupercar.ro. Pentru detalii daţi click pe numele ciupercilor. Să începem.

Creasta cocoşului numită şi ramaria flavia 


Gălbiorii cunoscuţi ca şi Cantharellus cibarius


Şi hribii numiţi Boletus Edulis


Ghebe din specia Armillaria Mellea .



Menţionez că toate ciupercile folosite provin din congelator, după ce au fost opărite.

Un comentariu:

Monu spunea...

Multumesc pentru invitatie.