joi, 25 februarie 2010

Papricaş din ghebe

Am avut în congelator ghebe aşa că a trebuit să fac ceva cu ele. Ce să fac? Papricaş!!!

Luăm ghebele şi le călim în ulei.
În timp ce ghebele se călesc, în alt vas, călim 2 cepe tăiate. Când ceapa devine aurie, se adaugă 1 lunguriţă de făină

Se amestecă repede şi nu lăsăm mult la prajit făina. Eu am pus 2 conserve mici de roşii decojite în sos şi am "stins" cu o ceaşcă de apă.

Am lăsat câteva minute să fiarbă, am mai pus sare şi un pic de delikat. Având în vedere că în sosul format trebuia să pun ciupercile, am încălzit cuptorul şi am scos vasul de yena, în care am pus un strat de sos
 
Peste care am pus ciupercile călite (de la aburi poza e neclară!)
Şi la final, ultimul strat de sos delicios

şi repede la cuptor pentru 30 de minute. Rezultatul... unul foarte bun, mai ales că se simţea şi savoarea pădurii (se simţea gustul de răşină)
 


                                        

Şi cum un papricaş nu merge fără găluşte, am amestecat 1 ou + 1 lingură untură + 1 lingură apă + sare + făină cât cuprinde, şi le-am pus la fiert în oală când fierbe apa. Minune!!!! Am reuşit să le fac! La final, papricaşul de ghebe (ghebele + găluşte) a fost savurat alături de nişte şuncă în sos de legume.


Sursa reţetei: Preparate culinare din ciuperci, Ed. Ceres, 1981

Niciun comentariu: