sâmbătă, 27 februarie 2010

Ciorbă grecească

Este o ciorbă grecească (cu unele mici modificări, în sensul că nu am pus lămâie). Aşadar, am folosit aripi şi "lăbuţe" de pui (care sunt foarte bune pentru osatura copiilor aflaţi în creştere) 
 
Se pune apă rece şi o linguriţă de sare şi se lasă să stea deoparte 15 minute. După care, se pune la fiert. Când clocoteşte, se adaugă 1 ceapă tăiată în sferturi şi zarzavatul: morcovi şi albitură (pătrunjel şi păstârnac).
 
Când consideraţi că au fiert destul, se scot aripile şi lăbuţele. De pe aripi se scoate cărniţa şi se pune la loc în ciorbă. Acum este momentul să adăugaţi şi orezul (cam o ceaşcă de cafea sau 30 de g). După câteva clocote, se ia de pe foc, se mai pune sare dacă este cazul, se pune zeamă de la o lămâie (cine vrea, eu nu am pus) şi se drege cu un gălbenuş şi smântână. Mie mi-a fost milă de albuş şi l-am pus şi pe el în ciorbă. Din acest motiv se văd chestiile acelea albe plutind în farfurie. Este albuşul fiert! Se pare că de fapt şi de drept
:(( s-a tăiat smântâna. Trebuia să la ciorba un pic la răcit iar smântâna să fie mai caldă. Nu-i bai că din greşeli învăţăm.


Niciun comentariu: