duminică, 8 august 2010

Sarmale

Dacă tot am pomenit de sarmale am să vă arăt cum le fac eu. La început am crezut că nu o să ştiu să fac aşa ceva. Mi s-a părut foarte greu. Acum, pot să zic că se fac uşor. Îţi trebuie doar răbdare la împachetat.
Am folosit carne tocată (vită + porc)
Ciuperci (hribi) tocate mărunt 

Acum amestecăm ciupercile cu carnea tocată.

Curăţăm ceapă şi morcovi

Măsurăm orezul pe care îl vom pune la muiat în apă
Tăiem mărunt ceapa şi dăm prin răzătoare morcovul după care punem totul la călit. Când au deja acea superbă nuanţă aurie, adăugăm şi orezul, cât să absoarbă grăsimea

Rezultatul de mai sus, după ce se răceşte un pic, îl trimitem la plimbare în vasul unde aşteaptă ciupercile şi carnea. Şi ca să fie totul bine închegat adăugăm şi un ou.
 
Amestecăm cât de bine putem şi compoziţia este gata.

Pregătim frunzele de varză murată
Luăm o frunză, punem în mijloc compoziţia de sarmale şi rulăm. Fiecare cum poate. Rezultatul.....

Şi facem una şi două şi trei.... Urmează pregătirea vasului pe care îl căptuşim bine cu varză murată tăiată mărunt, foi de dafin şi slănină (se poate folosi şi kaizer)

Şi ne apucăm de decorat


După ce obţinem un strat de sarmale, deasupra punem varză tăiată mărunt şi încă un pic de slănină

Şă încă un strat de sarmale şi iar un strat de varză, până când se umple vasul. Important ca ultimul strat să fie cu varză. Adăugăm apă caldă, cam până la jumătatea vasului şi le punem la fiert. Ca să ne dăm seama când sunt gata, pur şi simplu încercăm să vedem dacă s-a fiert varza. Şi iată sarmalele mele. Unii le savurează cu smântână alţii cu ardei iute, iar în anumite zone ale ţării se mânâncă alături de cozonac. Pe alese!

 
Dacă a mai rămas compoziţie, nu vă panicaţi. O puneţi frumos la congelator, iar data viitoare o să terminaţi şi mai repede de pregătit sarmalele.

Nu e greu. Încercaţi şi veţi vedea ce repede se fac.

3 comentarii:

geta spunea...

CE MA BUCUR CA TE VAD ACTIVA DIN NOU!MINUNATE TRE SA FIE CU CIUPERCI...

Monu spunea...

:) Multumesc mult. Sarmalele cu ciuperci au un gust diferit de cele traditionale. Noua ne plac foarte mult! Dupa cum ai observat suntem mari devoratori de ciuperci. :)

Monu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.