sâmbătă, 17 aprilie 2010

Somon gravlax

Este o metodă de preparare a somonului, folosită de popoarele nordice. Reţeta nu îmi aparţine. Am descoperit această metodă urmărind site-urile culinare.Cum Alexia este fan somon afumat (cumpărat e cam scumpişor), mi-am făcut curaj să încerc şi eu.

Avem nevoie de o bucată de somon file, fără oase, 3 linguri de sare de murături, 2 linguri zahăr brun, 1 linguriţă piper, şi 1 lingură mentă verde uscată. Trebuia să pun mărar aşa cum scrie la reţetă, dar nu am avut în casă.
Într-un vas adânc punem folie alimentară, în care turnăm jumătate din condimente

Aşezăm somonul cu pielea în jos

Deasupra punem restul de condimente

Şi acoperim bine cu folia alimentară

Somonul astfel împachetat se va ţine la frigider maxim 3 zile. În fiecare zi, se va scurge zeama pe care o lasă somonul şi se va întoarce de pe o parte pe alta. După 3 zile se desface pachetul, se curăţă somonul de condimente şi se usucă bine cu hărtie absorbantă. Se taie în felii subţiri şi se serveşte aşa cum vă place. Se păstrează în frigider acoperit. Pentru cantităţile mai mari specialiştii în ale gătitului spun că se poate congela. Varianta asta nu am încercat-o.




Poftă bună!

8 comentarii:

Elena Toma spunea...

Monu, am mai citit de aceasta metoda, dar n-am avut curaj de stric ditai bucata de somon ca sa incerc. Ma faci sa incerc aceasta varianta. Mi se pare ca merita - si la pret si la gust. Felicitari!

Monu spunea...

Multumesc. Chiar mi-a placut mult de tot cum a iesit somonul. Sigur mai incerc.

furnicuta boscodina spunea...

am sa incerc negresit si eu reteta. somnul poate fi congelat?

in alta ordine de idei :)
daca iti plac macii si ouale carcotase,daca ai devenit peste noapte colectionar de premii blogul meu iti va indeplini dorintele :) si-a facut culcus pe blogul meu un premiu cu maci si oua carcotase :) o zi super faina:)

furnicuta boscodina spunea...

zi blonda:
scrie maxim 3 zile ca se tine in frigider cu condimentele, deci daca il desfac dupa doar 2 zile va fi ok?l-am facut ieri, inca niste ore si are fix 24 de ore :)ii mai dau ocol o zi sau doua?

Monu spunea...

Daca il desfaci dupa 2 zile va fi bine. Dar in nici un caz dupa 24 de ore. Asa ca mai rabda un piculet. :)

Dafna spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
furnicuta boscodina spunea...

am rabdat, l-am desfacut ..delicios :) identic cu cel cumparat si platit bine :)

Monu spunea...

Ma bucur foarte mult ca iti place. La cat mai multe portii. :)