vineri, 9 aprilie 2010

Tiramisu

Avem nevoie de o tavă cu margini înalte (noi folosim un vas de yena), 5 ouă, pişcoturi, mascarpone (la o tavă mare de yena am folosit 1 kg de mascarpone - cea mai bună cremă este cea de la Exquisa), 2 plicuri de frişcă de la dr Oetker, 6 linguri de zahăr, 2 plicuri zahăr vanilat, cafea făcută la filtru (adică mai slabă), cacao pentru ornat.




cafea

Ouăle le separăm gălbenuşul de albuş.

Gălbenuşurile se freacă bine cu zahărul şi zahărul vanilat.

Se freacă bine până se topeşte zahărul (aveţi ceva de muncă la asta!)

Pasul următor este să amestecaţi crema de sus cu mascarpone şi să frecaţi bine mai departe


Şi o puneţi la rece. Continuăm cu albuşurile pe care le amestecăm bine cu mixerul până se întăresc. Pentru a sta albuşul "drept" eu pun câteva picături de palincă. :)
Şi ca să terminăm cu crema, combinăm cremele. Adică peste gălbenuş punem treptat albuşul şi amestecăm bine, ca să iasă cremă bună! 
Urmează asamblarea. Luăm vasul de yena şi punem un strat de cremă
Apoi, un strat de piscoturi care au făcut un pic de baie în cafea (trebuie să fie rece) şi nu mai mult de 3-4 secunde
Şi iar un strat de cremă
Şi iar un rând de pişcoturi
Şi în final un ultim strat de cremă peste care presăraţi cacao
Să lăsaţi această minunăţie la frigider cel puţin 24 de ore. Secţiune nu am că am papat tot. Dar am o floare faină de admirat.

Niciun comentariu: