joi, 29 septembrie 2011

Meniu pentru copii de peste 4 ani

O nouă provocare. Un meniu pentru întreaga zi pentru copii de peste 4 ani.

Dimineaţa - Cea mai bună tartină
La prânz - Supă de roşii a la Alexia şi orezul căruţaşilor
Seara - Papanaşi

Sper să vă atragă ideea de meniu. O nouă sursă de inspiraţie pentru bebeluşi şi copilaşi găsiţi și la rețete copii


Cea mai bună tartină 

Aşa a declarat prinţesa cea mare. Cea mai bună tartină este cea cu ou dat prin găurele mici, pus pe o felie de pâine (nu prăjită) şi unsă cu un pic de "mandarină". În traducere, o felie de pâine unsă cu margarină (eu prefer totuşi untul) şi deasupra ou fiert dat prin răzătoare. Şi uite aşa am aflat că pentru ea acest fel de mâncare este cel mai bun din lume. Şi evident, cea mai bună mâncare este cea de la grădiniţă. :))


Supă de roşii - a la Alexia!

Dacă tot am aflat că la grădiniţă prinţesele au mâncat supă de roşii şi dacă tot aveam prin frigider nişte roşii leşinate, m-am hotărât să îmi încerc norocul. Am scos din frigider roşiile şi le-am aliniat frumos.



Am curăţat 2 morcovi, 1 ceapă, 1 dovlecel mic şi 1 ardei gras (dacă ar şti că l-am pus în supă!)


Şi începem. Punem ceapa în oală cu puţin ulei. Lăsăm 5 minute la călit şi punem şi apă ca să şi fiarbă un pic.


Tăiem morcovii rondele

Şi îi punem şi pe ei la fiert împreună cu ceapa, până se înmoaie, după care adăugăm şi ardeiul gras şi mai lăsăm 5 -10minute.


 Dacă până acum apa era cât să nu se ardă legumelor, acum am mai adăugat aproximativ 750 ml apă, sare, delikat, 2 cubuleţe de concentrat de vită (în mod normal nu trebuia să pun apă chioară ci supă), dovleceii tăiaţi cubuleţe şi roşiile decojite. Lăsaţi la fiert aproximativ 20 de minute.




În timp ce fierbe supa (are un miros divin datorită ardeiului gras), fierbeţi separat macaroane sau / orez. Alexia a vrut şi macaroane şi orez.



Când vedem că s-au fiert bine roşiile şi restul legumelor, scoatem tehnica din dotare şi pasăm supa.



O strecurăm în alt vas



Adăugăm pastele făinoase şi orezul (care sunt deja fierte) şi mai lăsăm să dea un clocot şi gata supa de roşii. Şi au mâncat şi prinţesele supa mea de roşii. Este o mare victorie!


Cui îi place, la final se adaugă pătrunjel verde tocat şi se serveşte dreasă cu ou şi smântână.


Orezul căruţaşilor


O reţetă simplă, pe care dacă o citiţi sigur aţi făcut-o în diverse variante. Aşadar, avem nevoie de ceapă, pe care o călim în ulei



Adăugăm apoi carnea de vită tăiată cuburi



Lăsăm la prăjit carnea până când are acea culorea albă, semn că este un pic coaptă, după care adăugăm roşiile decojite şi tăiate cuburi




Lăsăm până la punctul de fierbere şi se adaugă ardei graşi - cei de culoare roşie sunt cei mai aromaţi



Se mai lasă 10 minute şi se adaugă orez cu bobul lung, pus înainte să stea în apă. Eu am mai adăugat şi boabe de porumb (pentru că le place foarte mult copiilor) 


Se mai lasă pe aragaz încă 20-25 de minute. Vasul trebuie să fie acoperit cu capac. Iese o minunăţie de mâncare simplă şi gustoasă. Nouă ne-a plăcut. La fel şi fetelor mele.



Papanaşi

Lecţie de gătit. Sunt uşor de făcut şi sunt şi foarte buni. Pot fi serviţi cu smântână sau cu dulceaţă. Aşadar, avem nevoie de brânză de vaci (cam 700 g) şi 2 ouă și amestecăm.




Acum punem în compoziţie următoarele ingrediente: sare, coaja de la o lămâie, 2 plicuri zahăr vanilat, 2 linguri zahăr, 1/2 plic de praf de copt pe care îl stingem cu zeamă de lămâie şi făină cât cuprinde, cât să iasă un aluat moale. Amestecaţi bine. Prea multă făină întăreşte aluatul şi sigur o să iasă ce nu trebuie.


Aluatul se împarte în două. Se rulează pentru a putea porţiona compoziţia.


Se modelează (adică se turteşte şi se face o gaură) ca să arate a papanaş. Nu folosiţi nici acum multă făină. Doar cât să  nu se prindă aluatul de mână.



Încălziţi foarte bine uleiul din tigaie şi puneţi-i la prăjit. Nu puneţi prea mulţi.


După ce s-au prăjit pe ambele părţi, îi puneţi pe o farfurie şi îi presăraţi cu zahăr pudră sau cu ce altceva doriţi.


Poftă bună!


PS. Cred că în week-end înlocuim orezul cu Paste cu carne si cartofi.

Niciun comentariu: